Skip to main content

SAHABAT MAYA AKU

     
     بسم الله الرحمن الرحيم


  Hai semua. =) hari ni tetiba terasa nak menaip. Actually sekarang, study week aku. Makin nak dekat time exam, bertambah pulak mood nak menaip. =)
Ahhaaa! Bila teringat pasal exam, test , ujian bulanan , periksa akhir tahun,  PMR , SPM.....  tetiba aku teringat dengan sorang member aku =) heehee..
Maka, entry aku kali ni nak cerita pasal 'dia' lah gamaknya =D

    
   Ehemm2x... ok! mana nak start yeee?? hmmm..macam nilah,, aku dan dia dah kenal selama 5 tahun,, since aku form3.. nak amek PMR =P. kenapa aku nak sangat story pasal dia ni..mesti plek kan..siap buat 1 entry khas untuk dia lagi ! hahaha...  takk...semua kawan aku special, tapi speciality dia ni lain daripada yang lain =)


     Specialnya dia sebab,,,dialah satu-satunya SAHABAT MAYA aku. Sahabat maya sejati. We have not meet even once ! =) Tapi kiteorang always keep in touch.. HOW????? haha..calling2, texting2,...chatting(FB).. mesti tak ramai yang percaya dengan sahabat maya kan.. but, i do believe in it !

   
     Eh,,lupa pulak nak intro pasal dia. Dia seorang lelaki..tua setahun daripada aku. Nama dia Muhd Taufik.=) Dia budak SMSSMJ ketika aku start kenal dia. Dia kapten kriket sekolah dia =) hahaha... start kenal melalui texting(fon).. macam mana ea....ermmm..senang cerita, dia nak kenal aku, so, dia minta num.aku daripada sorang membe dia yg juga merupakan membe aku =) hahahahhaha


     Alaaaa....orang nak kenal, aku terima, yang penting baik =) text..text..text..text...hahaha..macam2 kiteorang borak macam kiteorang dah kenal lama. ...~


      Nak dijadikan cerita, dia pernah datang sekolah aku nak main kriket peringkat kebangsaan...dan2 aku balik rumah masa tu.....so, tak pernah jumpa ! dia duduk jauh.. nun.....diutara =) bila contact, baru aku taw dia datang sekolah,,,=(.. nampak kan tak ada jodoh nak jumpa~


     Yang bes nye Taufik ni,, dia sangat memahami dan senang dibawa berbicara.... time sekola dulu...handphone itu haram! hee...so,, kena kumpul syiling nak kol parents...hikhik. bila abes kol parents, aku kol dia pulak...cerita macam2....minta nasihat,, pendapat...C=


      Part yg aku suka pasal Taufik ni, dia sangat jujur! dari dialah aku banyak membuka minda untuk menjadi seorang yang rasional dan jujur. Frankly , lelaki bagi aku = mengayat perempuan ! sorry laaaa...tapi,, dengan dia..NO NO NO NO... kalau aku minta pendapat ke nasihat ke....dia akan dengar situasi yang diceritakan betol2...then, kalau kat situ, aku yang salah...straight forward dia akan perli, kutuk aku.... dan bagi reasons nyee...


      Siapa tak terasa kalau kena perli kan... tapi, bila aku fikir balik,,nasihat daripada dia tak bias ! dia hanya komen berlandaskan situasi yang diceritakan...kiteorang tak face to face...haaa!! nampak tak taktiknya kat situ =p


       Bila nak exam...aku cuak ke...risau ke...sedih nak fail ke...happy dapat result gempak ke... aku akan inform dia =) again,,,dia akan respond accordingly to the situation. dia selalu nasihat aku " jangan stress...study, study jugak...tapi, kalau dah tak dapat,, nak buat macam mana..... tak study langsung tu,, memang cari pasal...tengok macam saya, fail banyak je...takkan nak sedih, murung je,,,kita yg buat jadi fail,,,salah diri sendiri kan...." hehehhe...last2....mesti dia cakap macam ni.. " saya tahu cakap je,,  saya tak buat pon... pandai2 lah awak tapis ye.." =)) <----- ayat typical Taufik !



      Aku cerita jugak kat dia yg aku tak pandai masak...bla..bla..bla... tak macam perempuan sejati.... huhuhuhuhuhu =='
then dia akan cakap.." belajarlah...sedar pon tak pandai!!...saya lelaki pon pandailah jugak..tapi taklah sehebat perempuan,...kalau saya, memang tak lah nak buat bini tak pandai masak... " hahahaha .. sentap je aku dengar.. tapi,,, betol pon dia cakap.. aku setuju.. tapi sekarang,,, still learning dengan ibu =)


      ermmm....dia belajar dekat UnisZA... time confuse2 nak pilih course apa time degree.... dia ada jugak membantu aku.... =) diaa tanya pro aku kat subjek apa..then,, dia bagi gambaran kat aku apa yg bakal aku hadapi bila amek certain2 courses.. hee.... dia sangat  rational !


     Pernah aku usulkan, "tak pelik ke kawan macam ni? awak percaya tak kat saya... ??" then dia cakap... "ikut logik akal memang pelik lah... tapi, kita ok je kan.. so, apa salahnya...kawan real pon tah hape-hape...".. dan dia selalu cakap kat aku,, dia tak suka orang menipu...baik jadi jujur daripada kantoi menipu... cakap jujur memang menyakitkan orang lain..tapi sekejap... berbanding perasaan ditipu orang =)


      Hikhikhik....dia ni suka main games....baca komik.... bla bla bla.... selalu kutuk diri sendiri tak matang semua sebab mcm budak2..hahaha...
boleh plak dia syorkan kat aku untuk tengok anime.. =='      aku?? errrmmm.....tak kot ! hahahakz....



     haihhzzz...kalau nak cerita pasal Taufik yang aku kenal selama 5 tahun ni...memang tak cukuplah untuk 1 entry... apa yang aku harapkan...semoga persahabatan kami kekal dan insha Allah akan berjumpa..huhuhu...
even masing2 dah kahwin nanti...hohoho.....drama giler !!!



-HARAP DIA TAK PERASAN ENTRY INI- $_$


                                                            PUISI

sahabat
kita bertemu di sini
tanpa kata
tanpa bersua muka
hanya yang menjadi saksi persahabatan kita
adalah jari jemari kita
yang lincah menaip
melahirkan kata hati
kita juga
berkongsi cerita
berkongsi minat yang sama
berdebat, berbahas
ada ketikanya kita berbalah
tetapi itu bukan penghujungnya

sahabat
mata kita menjadi saksi
membaca baris-baris ayat
yang mampu
membuat kita tersenyum
kita ketawa
kita sedih
geram, benci
amarah

sahabat
diruangan ini
jarak yang jauh bukan penghalangnya
untuk kita saling berhubung
binalah persahabatan kita ini
dengan keikhlasan dan kejujuran
jauhkan rasa dengki
rasa khianat
jauhkan segala pembohongan
supaya persahabatan yang kita jalin di sini

kekal untuk selamanya ...

Comments

Popular posts from this blog

Pimples break out !!!

          Hye guys :) so long not to write anything here.. As the title mentioned, I would like to share some bittersweet experience that happened to me              several years ago. Currently issues regarding local products really overwhelming us as women.            We heard so many 'hot' topics regarding this. When was this started to happen?? HAHA.  I also have no idea. Btw, most of us Asian women tend to find products that help whitening the skin complexion without really know how do those products work. WHY?? I guessed this is because Asian stigmatization by which girls with fair complexion define the beauty. This is totally misleading!! We should care most on the skin health regardless of skin colours. Personally I awe with those who have glowing, pinkish and healthy skin though they are middle-aged :) **applaud** After all, thing happened differently on me. I faced with break-out not because of products obsessions :( But because of my carelessness. My lackadaisi

BosHan yeEE~ =( =/

ermmm...armm....ok! got the brainWave! ahaha.... ari nih, tade ape pon yg menarik ye....aq start klas pagi gler.......~ start dgn subj. bio yg aq gemar.....wakakaka.....blaja tjuk excretion......lbeyh kurg camtulah.....ehehe..( nmpk sgt xfokus!) within 2hours, we finished the whole chaP!!!! haa...betapa laju nyew~~~~ pastu ttbe Dr.kua dri bilik......aik??? pahal enn.....kteowg wt salah kew??? membe2 yg tdo sume MENYALA matenye.....hik3... pastu, Dr. pun msuk.....he got a parcel with him.... oit3! ape plak tuh....ceh! nervousness started to creep around our bodY!! rupe2nye paper test 1 kteowg........ =P nk d'jadikan story, marks aq ok2 laa.....b'sesuaian dgn effort aq..... nk twu bpe kew????? hurmm......xperlu kot...cukupla aq ckp aq b'syukur dgn marks tu & i'll try my best nxt time...... =)) p/s : after all, i wanna share wif u guys tht we shouldn't regret the past... we can't change the PAST..it was already gone.....huhu.... but! do something with th

ABANGKU :)

  Assalamualaikum ! =)    Lama dah tak update sejak masuk sem baru . HEE.. almaklumlah, busy   katanya. Dah bulan November pulak dah ! Dah penghujung tahun dah nih.. Tak sangka kan cepat betul masa berlalu.           Btw, saja nak inform yang sebenarnya midsem break aku dah pon bermula ! TAPI, aku masih di kolej.. tskk..tsskk.. HAHA. saja malas balik awal, rasa  macam banyak je kerja nak kena settle. tapi, haprak pon tak sentuh lagi.  mwehehehe.      Baru-baru ni, 9/10 birthday abang aku =) genaplah usia abng comel 22   tahun.. huhu. Dah tua dah abang aku rupanya. kahkahkah . Tapi, tak nak pon  dia mengaku... Semoga abang panjang umur dan dimurahkan rezeki oleh  Allah S.W.T =)      hehehe.. saja nak cakap, aku bagi abang hadiah + kad ! huahuahua.    Excited aku nak bagi hadiah. tapi, aku bagi lewat kat abang sebab susah  sangat nak jumpa.. =( tapi, sempatlah jugak nak bagi akhirnya.. :D      Esoknya, kiteorang pergi alamanda ala-ala celebrate birthday lah ku