Skip to main content

RELATIONSHIP




 >> duduk melepak tengah bilik sambil menulis entri .


     Apa yang korang paham pasal 'relationship'? Relationship bagi aku adalah satu hubungan yang melibatkan satu orang dan lebih. Untuk mewujudkan satu relationship bukan mudah ! Ia memerlukan persetujuan serta komitmen setiap pihak . 

     Terdapat pelbagai jenis 'relationship' . HOHO. kawan, saudara, jiran, suami, isteri, ibu bapa, kekasih dan pelbagai lagi. Dalam banyak- banyak 'relationship' kawan adalah yang paling versatile. Selalunya kawan yang berada disekeliling kita pasti mempunyai sesuatu nilai yang sama dengan diri kita. Kita jarang berahsia dengan kawan, malah, kawanlah yang paling dipercayai. =) Kawan tempat kita merepek serta menjadi diri kita yang sebenar. Namun, seorang kawan yang baik, tidak akan sesekali mengaibkan rakannya yang lain.

                               - jaga hati kawan
                               - tolong kawan ketika susah
                               - berkongsi berita sedih dan gembira bersama
                               - memberi pandangan yang relevan demi kebaikan                                          kawan

     Seterusnya 'relationship' bersama ibu bapa. 'Relationship' jenis ini adalah yang kekal abadi. Kita takkan boleh memilih serta menidakkan hubungan ini. Ibu bapa adalah orang yang melahirkan kita ke dunia ini serta yang PASTI ada disaat kita susah. Disamping itu, 'relationship' ini membawa ke syurga =) sayangilah ibu bapa kita. Tidak wujud istilah 'bekas ibu' atau 'bekas ayah' dalam diari setiap manusia. *tetiba rindu ibu ayah :| tapi, takpe, malam nanti ibu ayah datang... yeaayyy !!!

                                - bila rindu, baca doa kedua ibu bapa
                                - gunakan perkataan yang baik pabila bersuara
                                - belajar rajin-rajin
                                - jadi anak yang baik
                                - jaga nama baik mereka

      'Relationship' yang paling hangat diperkatakan adalah jenis kekasih. ermmmm... hubungan ini pada aku adalah satu risiko besar. Ia melibatkan perbezaan jantina dan semestinya perbezaan perangai atau hati budi. Rasa suka kepada lain jantina adalah lumrah seorang manusia yang normal. Tak songsang, tak lesbian dan sudah tentu tidak gay. Namun, bukan semua pasangan mampu memberi komitmen sepenuhnya apabila mewujudkan hubungan ini. 

                        -tidak menepati janji
                        - suka menipu
                        - mengambil sambil lewa
                        - tidak memperuntukkan masa yang berkualiti bersama                                   pasangan
                         (cth : tengah date pon sibuk kol member, macam takde                                  waktu laen)
                        - tidak peduli perihal pasangan dan lebih seronok                                           menceritakan perihal diri sendiri
                        - tidak memahami pasangan
                        - perangai berubah dari sehari ke sehari

* pjg pulop.. berdasarkan pendapat sendiri.


     kalau nak cerita, banyak ye jenis relationship =P tapi hubungan suami isteri kurang pengetahuan pulak.  hubungn jiran tetangga tuh, macam-macam ada. Kalau duduk rumah pangsa aku rasa jiran depan, kiri, kanan pon tak kenal siapa. duduk kampung lebih kenal jiran kot ! siap boleh hantar makanan kat rumah, tukar2 pinggan.. baru ukhwah mantop. hubungan adik-beradik toksah cakap banyaklah. sehari tak gaduh tipu arrr.. tapi manisnya gaduh2 pon last sekali oleh lagi sembang cantekkk macam tade pape terjadi =P


#tadi kelas hoki aku datang lewat ! tau2 ada test kena HIT bola dan sebagainya. lepastu, time bawak motor stick aku jatuh.. seret kat jalan.. kesian dia.. =(

# lagi satu, batuk aku datang balik.. bila nak sembuh ni =(

Comments

Popular posts from this blog

me, as a secret admirer

 hai ! =) korang pernah admire someone?? aku.. GILA tak pernah.. haha oke..bermulalah al-kisah aku admire seorang mamat yang diberi nama Syahmi (bukan nama sebenar) hehe. Waktu ni, aku berada di ting.4. Semuanya bermula dengan tidak disengajakan ... Ting.4 bagi aku serta kawan2 yg lain adalah time heaven. Almaklumlah.. dah senior, lagi2 bukan budak2 nak ambek exam besar...wakaka.. time ni lah budak2 me'lagha' nye. =) Ehemm... semua time ni dah ada skandal masing2 ~aku... aku je tak ada.. haishh.. aku pon buat lah cerita aku suka sowang senior ni. SENIOR bhaii... =P.. tah sape2, aku main petik je... aku pun tunjuk mamat senior ni --------> Syahmi ! Mula-mula main petik... lama-lama jadi meng'usha pulakk dah.. teeheee kawan-kawan yang rapat dgn aku ambik serius benda nih.. setiap kali TERserempak.. dieorang point out & keneng2 kan dengan Syahmi.. tak pasal2 je.. haha. kesian mamat tuh yg tak tahu apa2 ~ Aku pulak.. jenis melayan.. buat2 excited lah bil

Pimples break out !!!

          Hye guys :) so long not to write anything here.. As the title mentioned, I would like to share some bittersweet experience that happened to me              several years ago. Currently issues regarding local products really overwhelming us as women.            We heard so many 'hot' topics regarding this. When was this started to happen?? HAHA.  I also have no idea. Btw, most of us Asian women tend to find products that help whitening the skin complexion without really know how do those products work. WHY?? I guessed this is because Asian stigmatization by which girls with fair complexion define the beauty. This is totally misleading!! We should care most on the skin health regardless of skin colours. Personally I awe with those who have glowing, pinkish and healthy skin though they are middle-aged :) **applaud** After all, thing happened differently on me. I faced with break-out not because of products obsessions :( But because of my carelessness. My lackadaisi

ABANGKU :)

  Assalamualaikum ! =)    Lama dah tak update sejak masuk sem baru . HEE.. almaklumlah, busy   katanya. Dah bulan November pulak dah ! Dah penghujung tahun dah nih.. Tak sangka kan cepat betul masa berlalu.           Btw, saja nak inform yang sebenarnya midsem break aku dah pon bermula ! TAPI, aku masih di kolej.. tskk..tsskk.. HAHA. saja malas balik awal, rasa  macam banyak je kerja nak kena settle. tapi, haprak pon tak sentuh lagi.  mwehehehe.      Baru-baru ni, 9/10 birthday abang aku =) genaplah usia abng comel 22   tahun.. huhu. Dah tua dah abang aku rupanya. kahkahkah . Tapi, tak nak pon  dia mengaku... Semoga abang panjang umur dan dimurahkan rezeki oleh  Allah S.W.T =)      hehehe.. saja nak cakap, aku bagi abang hadiah + kad ! huahuahua.    Excited aku nak bagi hadiah. tapi, aku bagi lewat kat abang sebab susah  sangat nak jumpa.. =( tapi, sempatlah jugak nak bagi akhirnya.. :D      Esoknya, kiteorang pergi alamanda ala-ala celebrate birthday lah ku