Skip to main content

jalan buntu !

hai semua.. [knape dgn aku?==']
dah lama kot tak jenguk blog .. tapi jenguk balik..hehe. terasa nk menulis

kan... sejak dua menjak ni,,banyak yg melanda hidop aku.. pertama, 

sekarang minggu last, sbb nk study week.. dan malam ni ayah aku dtg

 amek. pukul brapa jgn tanya...sbb, mmg malam ah,,,,senang cite alang2

 nak pagi cmtu laa... dan aku tak kemas ape2 lagi pon! ! ! ini menambah

 stress aku ! ! punca tak kemas lg sebab tadi aku keluar teman membe 

hantar membe dekat TBS [apa aku ckap? ] yea... memang aku nak ikot 

tanpa paksaan.. padan muka aku lah kan... tak sedar diri pulak tu,,,gi ajak

 mmbe kua jejalan kat jusco... hahaha..tapi ,,bes laa.. jalan2 , keluarkan 

peluh semua.. tak beli apa2 pun...sengkek . kiteorang klua reramai..lbeyh

 kurang 4 org termasuk aku.. hurm... ok,, keluar jln2 kat jusco, xstresskan

 aku cuma penat je. tapi,,, masalah lg ialah pintu bilik aku rosak!!! ko 

bayangkn kene pergi tndas pon kene bawak kunci? ? ? tak pernah2 aku 

buat hoii... aku ni dahlah cuai tambah kalut lg..klau aku lupe bawak kunci?

 aku kene kurung dekat luar lah jwbnye?? perrgghh!! mmg menangis 

sakan lah aku [hyper jap]  tp,, aku dah report dekat ofis da...harap2 

dyeowg buat cpat2.. susah laa... susahh..

tak cerita lg macam mana aku korek pintu tu guna kad bila2 aku terkunci 

kat luar.. malu jugaklah kan bila org paras aku tu lalu-lalang tgok aku 

terkial-kial korek pintu bilik sendiri...tapi nasiblah...!! hehe [slalu mmbe aku

 pon tolong korek sekali]~ =P

errmmm...kowang jgn ckap teknik ni tak berjaya tau... successful teknik 

ni..HAHAHA... tak percaya try lah.. sebagai inisiatif mane tawu.. =) 

tapi,,jgn amalkan nak merompak rumah org sudah..naye2..=='

selain tu,,, aku ada argue dgn seseorang pagi tadi.. aku cakap lantanglah

 jugak.. mulut laser mmg kaw2 lah aku bagi... tapi,lepas tu 

kesian...harapnye dia ok je... huhu

ni je lah aku nak share..hehehe.. bai2~ ~_~

Comments

Popular posts from this blog

Compilation of computer aided assignment =='

     Here we go ! Now I would like to announce that I am officially ended with my 3rd semeseter !!! oyeahhhh!! #crazyfrogdance      Simply say, my third semester was absolutely incredible! I was like zombie all day with my swollen eye bag eyes.. phewww~ T,T       Frankly say, throughout my life, I never burned the midnight oil ! Not because I am a hardworking person, study everyday so that I didn't do so.. ermmm... It's only because that was not my routine~ HEHE      And noww... I want to show you guys my workload during my 3rd semester specifically on my computer aided class. By the way, I supposed to hate this subject but after all, I still could finished up all assignments by myself ! with NO PLAGIARISM for sure :3      This was one of the assignments which my friends and I stayed up all night, encountered so many troubles till one time Ama's laptop down and she needed to do all again from the beginni...

1st tyme........ (bluurrrrZ)

ok.....unie actually bru fuz tyme involve dlm mnde2 nih.....dpt ilham pas bce blog roommate......LINA...ehehehe.... then, jd sengal dgn roommate agy sowg ZURA......dye ckp "ko wat dlu, nty aq wat....." hehe unie pon mcm nk try laa......tp, sbb sengal sgt.....men tibai jew.....hua3.. so,mesty byk cacat celanye.......almklumlah....owg BARUUUU...... ni je kot utk kli nih....next time unie improve okay....... (^_^)

Covid-19

The first time ever in my life I experience this kind of restricted movement. Everybody all around the state is forbidden to move around without any valid reason. Covid-19 is a pandemic virus that spreading world wide. First detection is at Wuhan, China. It happened around early of February during Chinese New Year Festival. Then, it spreads fast and collapses so may countries in various sectors. I am not going to blabbering too much on the global phenomenon, but more on my country specifically about my closest ones. :) The incident happening now gives me the once in a blue moon opportunity to witness my husband works from home #WFH. And I believe, most of Malaysians are practicing this, as only essential sectors like food, medical etc are allowed to keep operating business physically. Every morning, my routine is to makesure my husband wakes up on time and clock in his job. But, once he got engrossed with his work, he will tend to forget the meal time. Most of the time, he will ski...